„Тесла моторс“ подбацио са производњом „модела 3“

Произвођач електричних аутомобила „Тесла моторс“ није испунио производне циљеве за свој нови седан „модел 3“.

Компанија са седиштем у Пало Алту, у Калифорнији, направила је 2.425 „модела 3С“ у четвртом кварталу. То је тек делић од 20.000 јединица месечно, колико је обећао извршни директор Илон Маск прошлог лета када је аутомобил први пут ушао у производњу, преноси агенција АП.

Ипак, „Тесла“ је премашио укупне циљеве продаје, испоручивши 101.312 „модела С“ и теренаца „модел икс“ у 2017. години, што је за 33 одсто више него годину раније.

Све очи су, међутим, упрте на „модел 3“, први „Теслин“ аутомобил већег обима производње уз ниже трошкове, који је од кључног значаја да компанија оствари свој циљ - да постане профитабилан, водећи произвођач аутомобила.

„Тесла“ је у једном тренутку имао више од 500.000 потенцијалних купаца на листи чекања за „модел 3“.

У јучерашњем саопштењу, компанија се захвалила купцима који су и даље остали уз њих, „стрпљиво чекајући своје аутомобиле“.

Из „Тесле" кажу да су остварили знатан напредак у отклањању неких „уских грла“ у производњи крајем четвртог квартала. Сада очекују да ће на крају првог тромесечја 2018. производити 10.000 „модела 3С“ месечно, а до краја другог квартала и 20.000 месечно.

Компанија истиче да се фокусира на квалитет и продуктивност фабрике, а не само на испуњавање циљаног обима производње.

Акције „Тесле“ су ноћас пале за два одсто на 310,5 долара у продуженом трговању.

број коментара 7 пошаљи коментар
(четвртак, 22. феб 2018, 12:34)
anonymous [нерегистровани]

nema necu odg,

Zar zaista mislis da je to zbog klime? Ili zato sto 2060 ce biti potrosena nafta?Pa i da postoje benzinci,nece moci da se pokrenu.

(субота, 06. јан 2018, 10:14)
anonymous [нерегистровани]

To je bio maximum.

Sa znanjem kojim koncern raspolaze ne moze se vise dobiti.
To su konanacne granice koje se ne mogu preci.
Baterije na bazi Lititijuma dale su svoj maximum.
Tehnoloske mogucnosti su pokazane i iscrpljene.
Tehnicke su u svojim klasicnim granicama.
Ekonomske i financijske mogu dati jos neke promjene ali po cijenu .
Spustanja nivoa u drugim cvorovima trzista.
Dakle. Turbulence u trzistu. Ne podrzavam.




(четвртак, 04. јан 2018, 17:35)
Đoka [нерегистровани]

Koka

A skupi su katastrofa.
Ko može da kupi takav auto samo krimosi

(четвртак, 04. јан 2018, 17:25)
anonymous [нерегистровани]

Nema necu

Do 2050 ce svi automobili na benzin i dizel biti ukinuti i zabranjeni. Sto se tice punjenja i dometa, do 2050 ce se elektricni automobili puniti za minut/dva, a domet sa jednim punjenjem im biti 1000 i vise km.

(четвртак, 04. јан 2018, 15:47)
anonymous [нерегистровани]

Ajmo

Ajmo domaći stručnjaci, vreme je za detaljnu analizu.

Ovaj sto nece da kupi je najbolji.

Rodjace nemas ti para da kupis, zato i neces.

(четвртак, 04. јан 2018, 15:12)
anonymous [нерегистровани]

Necu da kupim

Elektricni automobili me ne interesuju.
Sporo se pune i ne idu daleko.

(четвртак, 04. јан 2018, 11:03)
anonymous [нерегистровани]

Zabraniti PR

Ono što je kompanija zaista rekla jeste da imaju ogromnih problema koje već dugo ne uspevaju da reše i ne očekuju da će se situacija popraviti i narednih najmanje šest meseci.Treba da budu presrećni sa samo 2 % pada, jer bi ovakve informacije neku drugu kompaniju koštale najmanje 20 % i otkaza u upravnim odborima. Najgore je što se ovim potvrđuju informacije o tome da kompanija pati od hroničnog nedostatka novca koji prosto razbacuje neverovatnim tempom. Možda i zbog toga što se Mask stalno prebacuje sa jednog projekta na drugi koji nisu uopšte pod okriljem iste kompanije (SpaceX i Hyperloop). Zbog toga, umesto da privuče dodatne investitore izgleda da većinom jedne te iste preliva iz jedne svoje kompanije u drugu, a to bi na kraju moglo da dovede do kraha. Treba imati na umu i da je za glavnog čoveka Hajperloop projekta postavljen Ričard Branson što se ne bi desilo da isti nije uložio ogromne pare u taj projekat. A ogromne pare znače i partnerstvo, odnosno da se sada Branson (i Virgin) itekako pitaju o mnogim stvarima. Mask je imao nekoliko dobrih ideja, ali ume itekako da izgubi vezu sa realnošću. SpaceX je već koštao užasno puno, a Hajperlup je on sam predstavio kao način da se vozi bez gužve kroz centar grada (tačnije, ispod njega), a to sa sistemom posebnih "vozova" za stvarni prevoz suštinski nije moguće. U pitanju su male razdaljine, a takav sistem zahteva vreme da se vozilo priključi na sistem, da se pokrene, postigne brzina, bezbedno uspori i zaustavi, pa konačno isključi iz sistema. Isti sistem korišćen je za tunel ispod Lamanša i videli smo kakve gužve i kakvu katastrofu je napravio. Isto kao kada bi neko sa Vračara želeo avionom da ide na Novi Beograd. Besmislica. Sa dolaskom Bransona, odjednom se pojavljuju planovi za korišćenje tog projekta za povezivanje cele planete, odnosno ogromnih udaljenosti što svakako ima više smisla, ali ne za prevoz ličnih vozila nego pre za vozove. Takav projekat je Diskaveri prikazao još u prvoj sezoni serijala Extreme Engineering, pre više od 15 godina. Dakle, neke dobre ideje, neke potpuno nebulozne i spaljivanje para većom brzinom nego što ih dobija. Bojim se da mu sam Branson neće pomoći ako neke stvari i sam ne promeni.